Sunday, October 27, 2013

Anda selalu MIGRAIN?????? jom cegah bersama SHAKLEE




Pernah alami masalah migrain? Bagi yang pernah alami migrain, tentulah amat menyakitkan dan rasa berdenyut-denyut di sebelah sebahagian kepala. Teringat semasa zaman sekolah dulu, ada seorang kawan alami masalah migrain. Bila migrain menyerang, tubuhnya menggigil dan tubuh jadi lemah sehingga hampir pengsan. Kasihan kawan saya. Kadang-kadang kerap ponteng kelas sebab tak boleh nak tumpukan perhatian pada pelajaran.Bagi yang alami masalah migrain seperti ini, tentulah menjadi satu pengalaman yang ngeri dalam hidup mereka. 
 Punca-punca mingrain terlalu banyak untuk disenaraikan. Antara punca terjadi migrain ialah :- 
* Kurang zat dan nutrisi dalam tubuh
* Terlalu banyak mengambil kafein
* Stress dan kurang rehat
* Sindrom pra-haid
* Perubahan hormon pada wanita
Apabila migrain menyerang, kebanyakan pesakit mengambil ubat penahan sakit bagi mengawal sakit tersebut. Malah terdapat ubat penahan sakit yang diambil mengandungi dos dadah yang berlebihan yang hanya mampu melalikan sistem badan mereka daripada kesakitan. Jika diambil secara berterusan, ia mampu untuk menjejaskan kesihatan tubuh badan dan mungkin berlakunya kesan sampingan yang lain.
Kini ramai yang dah beralih kepada kaedah alternatif yang lebih selamat dengan memilih suplement semulajadi bagi mengatasi masalah tersebut. Kenapa suplement lebih selamat daripada ubat? Ini kerana suplement diperbuat daripada bahan-bahan makanan semulajadi dan ekstrak daripada makanan yang membekalkan nutrisi seimbang. Manakala pengambilan ubat yang mengandungi dadah adalah amat merbahaya untuk tempoh jangka panjang.
 Suplement Shaklee untuk mencegah migrain: -
SHAKLEE B-COMPLEX 
* Bantu reda sakit kepala
* Kandungan vitamin B2 dan B6 terbukti mengurangkan kesakitan
* Bantu reda stress

SHAKLEE OSTEMATRIX
* Bantu tenangkan saraf
* Perbaiki kemurungan, mood swing, sakit kepala
* Elak pembuluh darah jadi kejang yang merupakan salah satu punca migrain terjadi
Pilihlah suplement yang sihat dan selamat berbanding penggunaan ubat-ubatan yang mengandungi dadah yang boleh menyebabkan bahaya dan mudarat untuk jangka masa panjang.
Sila hubungi saya untuk konsultasi percuma dan tawaran harga istimewa untuk suplement ini.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.
kredit to ctnurkasih-ibu

Berminat : 
Call/Wasap/SMS ~ 012-5181673 [sue] | 
COD Kuala Kedah, Kubang Rotan, Alor Setar
FB Page : Healthy Lifestyle

No comments:

Post a Comment